تاریخچه ساعت‎های هوشمند:

ساعت هوشمند یک ساعت مچی کامپیوتری است که عملکردی فراتر از نشان دادن زمان دارد. مدل‎های اولیه این ساعت‎ها عملکردهایی همچون انجام محاسبات، ترجمه و انواع بازی‎ها را داشتند، ساعت‎های هوشمند جدید به صورت رایانه‎ای است که قابلیت پوشیدن دارند. این نمونه از ساعت‎‎ها با استفاده از یک سیستم عامل همراه، بسیاری از برنامه‎های گوشی‌های موبایل را اجرا می‎کنند و به تلفن‎های هوشمند متصل می‎شوند و می‎توان به‌وسیله این ساعت‎ها بسیاری از کارهای تلفن همراه‎ را انجام داد.

اولین ساعت هوشمند دنیا!!!!!

اولین ساعت دیجیتالی Pulsar بود که سال 1972 عرضه شد، این ساعت را شرکت همیلتون تولید کرد که در سال 1978 سیکو آن را خرید. 

ساعت دیجیتالی Pulsar

ساعت هوشمند Plusar (NL C01)

یک سال بعد ساعت Plusar (NL C01) وارد بازار شد که توانایی ذخیره 24 رقم اطلاعات را داشت. با معرفی کامپیوترهای شخصی در دهه 1980، سیکو شروع به توسعه ساعت‎هایی با قابلیت انجام محاسبات کرد. 

ساعت Plusar (NL C01)

ساعت هوشمند Data2000

سال 1983 سیکو ساعتی به بازار عرضه کرد که تا 2000 رقم ذخیره می‎کرد که به همین دلیل اسم آن را Data2000 گذاشت. این مدل دارای یک صفحه کلید خارجی برای ورود اطلاعات بود.

ساعت هوشمندData2000

ساعت هوشمند RC-1000

 سال 1984 ساعت RC-1000 اولین مدل ساعت هوشمند سیکو بود که تراشه‎ای برای اتصال به کامپیوتر داشت و توسط Seiko Espon توسعه داده شده بود. این مدل می‎توانست به اکثر کامپیوترهای محبوب آن زمان متصل شود.

ساعت RC-1000

ساعت هوشمند Sieko Epson:

 کامپیوتر مچی RC-20 در سال 1985 با نام تجاری مشترک “Sieko Epson” منتشر شد. این مدل یک میکروپروسسور SMC84C00 8-bit Z-80، 8 کیلوبایت ROM و 2 کیلوبایت RAM داشت که دارای برنامه‎های کاربردی همچون برنامه‌ریزی، یادداشت‎ها، زمان جهانی و یک برنامه ماشین حساب چهار کاره داشت. LCD ماتریس نقطه‎ای نمایشگر 32*42 پیکسلی داشت و از همه مهم‌تر به صفحه‎ای لمسی مجهز شده بود.

کوچکترین ترمینال جهان:

ساعتRC-4000 PC DATA که در سال 1985 منتشر شد به عنوان “کوچکترین ترمینال جهان” نامگذاری شد. تقریباً ۱۰ سال بعد، Timex Datalink معرفی شد. این ساعت با همکاری شرکت مایکروسافت طراحی شده بود و قابلیت داشت تا 150 مخاطب را ذخیره و اطلاعات لازم مورد نیازش را از کامپیوتر دریافت کند.

ساعتRC-4000 PC DATA

ساعت هوشمند IBM WatchPad:

سال 2001 ساعتی با بیشترین امکاناتی که تا آن زمان موجود بود با نام IBM WatchPad به بازار آمد. این مدل دارای نمایشگر 320 در 240 پیکسل بود که دارای پردازنده 74 مگاهرتزی و رم 8 مگابایتی بود. سیستم عامل لینوکس روی آن نصب بود که نرم افزار خاصی را به صورت پیشرفته داشت. این مدل بلوتوث نیز داشت و از یک حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر برخوردار بود.

IBM WatchPad

ساعت هوشمند SPOT:

در سال 2004، مایکروسافت با ساعتی که در آن زمان بسیار پیشرفته بود، به نام SPOT مجدداً وارد بازار شد. این گجت پوشیدنی به صورت بی‌سیم به شبکه MSN Direct Network وصل می‎شد و اطلاعاتی همچون اخبار، هواشناسی، به روزرسانی نرم افزارها و… را دریافت می‎کرد.

ساعت هوشمند Sony Smartwatch1:

بعد از آن اولین ساعت هوشمند که به سیستم عامل اندروید وصل می‎شد را شرکت سونی با نام Sony Smartwatch1 طراحی کرد.

 

کمپانی Pebble:

سپس شرکت Pebble با تولید ساعت هوشمندی که قابلیت اتصال به گوشی‎های اندروید و ios را داشت، موجب انقلابی در این صنعت شد.

 

ساعت هوشمند Sony Smart Watch 2:

مدتی بعد سونی نسخه پیشرفته‎ تر و بهبود یافته خود را با نام Sony Smart Watch 2 عرضه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!